Контрольная по английскому № 5

Если Вы хотите приобрести данную контрольную работу без посредников и наценок, напишите письмо на kontrinost@gmail.com, указав в теме письма номер работы. Стоимость готовой контрольной - 250 руб. 

Гарантируем качество! Будем рады сотрудничеству.

Variant 2

 

1. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на временную форму глагола. Выпишите сказуемое и укажите его время.

 1. Dry powders are very effective on Class D fires.

2. They will have much work to do next week.

3. Our cadets have already come back from their holidays.

4. The rescuers had performed their operation by 18 p.m. yesterday.

5. Every year a lot of fires occur because of people.

6. The fire gave humans the first form of portable light and heat.

7. Mr. Smith is looking for a job of a crew chief these days.

8. We were having our marching drills the whole morning yesterday.

9. Great fires in Europe hastened the development of the fire engine.

 

2. Составьте 2 общих вопроса, 2 специальных вопроса и 2 отрицательных предложения к утверждениям из Задания 1.

 

3. Поставьте прилагательные, данные в скобках, в соответствующую степень сравнения. Переведите предложения на русский язык.

 1. Which is (effective) extinguishing agent to put out flammable liquids?

2. That fire was (bad) the firefighters ever faced.

3. (Many) and (many) natural disasters occur every year.

4. Our educational institution is one of the (old) in the city.

5. Gases which are (heavy) than air can be used to blanket fire.

6. Fires travelling (slow) uphill are an exception to the rule.

 

4. Переведите слова на русский язык и определите, к каким частям речи они относятся. Укажите словообразующий суффикс или префикс.

 1. combustioncombustible – сombustibility

2. gasgaseous

3. protectprotectionprotective

4. properimproperproperly

5. harmharmful harmless

 

5. Перепишите следующие предложения, подчеркните модальные глаголы или их эквиваленты. Переведите предложения на русский язык.

 1. He is to make a report on Friday.

2. The informed fire officer, his control of the situation can have a calming effect on people.

3. The will be able to finish this work in a couple of days.

4. Care should be taken in the laboratory not to inhale hydrogen sulphide.

5. The fire brigade must arrive at the place of fire very quickly.

 

6. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык. Подчеркните сказуемое в страдательном залоге.

 1. His speech was listened to very attentively.

2. I was told that the meeting had been attended by the general.

3. Are the new inventions that our scientists are working at used in our industry?

4. Mass is measured in grams or kilograms.

5. Drums containing petrol must not be left open.

 

7. Перепишите предложения, выбрав причастие нужной формы. Укажите вид причастия. Переведите предложения на русский язык.

 1. The monument (designing, designed) by Wren is 202 feet  high.

2. A (falling, fallen) piece of paper comes to the ground less quickly than a piece of wood.

3. The children came in (pushing, pushed) each other.

 

8. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод герундия.

 

1. A protractor is used for measuring angles.

2. He does not show any interest in studying law.

3. The motor kept on rotating owing to its inertia.

4. Heating copper wire from 0 to 100оC increases its resistance about 40%.

5. Catalysts aid in accelerating reactions.

 

9. Перепишите предложения, подчеркните инфинитив. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.

 

1. The surface tension of water is strong enough to let a steel needle float on water.

2. He is the man to rely upon.

3. Pressure causes ice to melt.

4. To explain this simple fact is not very easy.

5. Metallic sodium is a white metal soft enough to be easily cut with a knife.

6. Mention is to be made of the high boiling point of this liquid.

10. Прочитайте текст.

 Fire Extinguishing Theory

11. Найдите в тексте (задание № 10) и выпишите английские эквиваленты к данным словосочетаниям.

 1. тушение пожаров

2. пламенное горение

3. устранение горючего вещества или кислорода

4. непрерывная цепная реакция

5. фаза тления

6. уменьшение температуры

7. твердое горючее вещество

8. высокая температура вспышки

9. легковоспламеняющиеся газы

10. отрицательный тепловой баланс

11. удаление источника топлива

12. уменьшение концентрации кислорода

13. введение инертного газа

14. самоокисляющиеся вещества

15. огнетушащие средства

 

12. Закончите предложения, выбрав подходящее слово. Переведите предложения на русский язык.

 cooling       removing    diluting       reducing     smoldering

 1. Sometimes, a fire is effectively extinguished by _____ the fuel source.

2. A nozzle is used with a hose to _____ a fire spray of water.

3. _____ of temperature is one of the firefighting options in flaming combustion.

4. Last stage of a burning process is a _____ phase.

5. _____ is the reduction of the oxygen concentration in the fire area.

 

13. Ответьте на вопросы к тексту из задания №10.

 1. What is the extinguishment of fire based on?

2. How can you put out the fire with flaming combustion?

3. What is the most common method of extinguishment?

4. Why can’t you use water on low flash point liquids and flammable gases?

5. What does the method of extinguishment by oxygen dilution mean?

 

14. Переведите предложения на английский язык, пользуясь лексикой текста (задание №10).

 

1. На стадии тления существует три возможности остановить пожар: уменьшение температуры, устранение горючего вещества или кислорода.

2. Введение инертных газов в область пожара уменьшает концентрацию кислорода.

3. Горючие вещества с высокой температурой вспышки можно тушить методом охлаждени.

4. В случае пламенного горения одним из способов тушения является прерывание цепной химической реакции.

5. Самым распространенным огнетушащим средством является вода.

 

15. Прочитайте текст и составьте реферат на английском языке, опираясь на следующий план:

 Lack of teamwork and proper training may have bad ending